Reisdag naar Villa de Leyva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Reisdag naar Villa de Leyva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Villa de Leyva

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Fam

21 Juli 2017 | Colombia, Villa de Leiva

Vanmorgen om 5:00 uur opgestaan want we moesten om 7:30 uur vliegen. Lekkere arepa’s voor het ontbijt en toen op weg naar het vliegveld. De vlucht ging op tijd en verliep soepel. Op het vliegveld in Bogota hebben we een taxi genomen naar het busstation. Redelijk makkelijk vonden we de bussen naar Vila de Leyva en voor 110.00,- pesos oftewel ongeveer 37 euro voor 5 personen, gingen we met de bus naar Villa de Leyva, een rit van 3 uur. Het eerste uur hadden we nodig om Bogota uit te komen. Het tweede uur was snelweg, dat wil zeggen een weg die goed begaanbaar is en waar je 80 km per uur mag rijden. Het derde uur ging over bergweggetjes die zo heen en weer gingen dat iedereen er misselijk van werd en zelf iemand in de bus het niet binnen hield. Het was een klein busje met comfortabele stoelen, maar heel erg hobbelig. Vooral de kids die achterin zaten hobbelden alle kanten op.
We kwamen om 13:00 uur aan en de weg naar ons hotelletje was snel gevonden. In het dorps centrum zijn geen gewone wegen, alleen wegen van hele grote keien. Dat was lastig met onze rolkoffertjes. Ons hotel is echt heel gaaf. We hebben een super kamer en het hotel is helemaal in koloniale stijl.
We hebben de koffers neergezet en zijn naar het Plaza Mayor gegaan. Het grote plein in het dorp, waar vroeger de Zorro film is opgenomen. Lekker wat gedronken en we moesten voor 5 drankjes 5 euro betalen. Dat gaan we vaker doen.
Toen verder gewandeld op zoek naar een officina de turismo. We hebben voor morgen een quad en buggy tour geboekt en voor zondag een paardrij-tour naar de blauwe meren. Zowel de dames als heren tevreden. Nog even lekker geshopt, nog een drankje(of 2) op het prachtige plein en terug naar het hotel om ons klaar te maken voor het zoeken naar een leuk restaurant.
En het is pizza geworden. We bestelden 3 pizza’s, een spaghetti en een vleesschotel en we hebben ongeveer de helft opgekregen. Wat een hoeveelheid eten, niet normaal! Er had natuurlijk een belletje moeten gaan rinkelen toen de serveerster vroeg of we een punt pizza wilde…
Na het eten nog even op het plein een koffie gehaald en nu vroeg naar bed, want het was een lange dag.
Conclusie van de dag: we zijn verliefd op Villa de Leyva!

• 22 Juli 2017 - 09:23

Linda Simonetti:

Dat terrasje hadden wij destijds ook als favoriet terras. En grote porties, die kennen wij ook. Michael had een hamburger bij een snacktentje op een hoek dat net zo groot was als zijn hoofd :-). Fijn dat Villa de LLeyva zo goed bevalt en kijk uit naar jullie volgend verslag. Groetjes Linda en mannen, waarvan eentje meeleest en de ander alleen de foto's bekijkt en zo zijn herinneringen ophaalt.

• 22 Juli 2017 - 10:26

Ellen :

Lieve Toon, Marjolein en kinderen, wat is het fijn om mee te mogen
    lezen met jullie. Wat is het mooi He in Villa de Leyva. Al die leuke kleine straatjes.
    Zit jullie hotel midden in het centrum? Hebben jullie geen last van het slechte weer? Ik zag dat het in Cartagena noodweer is geweest. Geniet van jullie vakantie. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Dikke kus

• 22 Juli 2017 - 12:16

Eric:

Lekker hoor.. genieten

• 23 Juli 2017 - 00:55

Stella:

Hola querida familia!

Villa de leyva es een prachtig koloniaal stadje en inderdaad om verliefd te worden. Veel plezier morgen, het wordt zeker een super leuke en spannende dag. Prachtige foto's allemaal!

Saludos desde Holanda!.

• 23 Juli 2017 - 00:56