Palomino - Reisverslag uit Palomino, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Palomino - Reisverslag uit Palomino, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Palomino

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Fam

31 Juli 2017 | Colombia, Palomino

Om 5:45 uur ben ik in mijn eentje opgestaan om te kijken of ik de zon op kon zien komen en de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada kon zien. Die kun je schijnbaar zien tussen 6:00 en 8:00 uur als het helder weer is. Toen ik wakker werd hoorde ik het al een beetje onweren, dus ik verwachtte er niet veel van. Toch opgestaan en bij zee aangekomen genoten van de mooie zee, ondanks dat ik geen zon kon zien. Wel een onweersbui boven zee en hele mooie kleuren. Om 6:30 uur ben ik terug gegaan en heb ik lekker verder geslapen.
Toen iedereen wakker was hebben we eerst goed gebruik gemaakt van het all-you-can-eat breakfast. Oftewel een ontbijt in buffetvorm. Normaal gesproken is het ontbijt hier eten wat de pot schaft en als je geluk hebt kun je kiezen uit ei of cornflakes, maar hier mag je zoveel opscheppen als je wil en er is van alles. Fruit, pancakes, eieren, worstjes, sap, conrflakes, taart, enz…
Na het ontbijt zijn de meiden even gaan zwemmen en daarna zijn we naar het dorp gelopen. Op de vorige plek waren helemaal geen winkeltjes, maar hier wilden ze heel erg graag gaan shoppen. Nu is het dorpje een straat, met een paar kleine zijstraatjes en veel winkels hebben ze niet, maar we hebben toch lekker geshopt. Orlando haakte al snel af en ging zelf terug. We hebben leuke dingen gekocht en zijn terug gelopen naar The Dreamer. Onderweg hebben we empanadas gegeten die het lekkerst waren van heel de reis. In het dorp wemelt het van de indianen die hun waar proberen te slijten aan de plaatselijke bevolking. Zo mooi om te zien! We hebben zelfs een klein gesprekje gevoerd met ene indiaan, best bijzonder want ze zijn niet heel spraakzaam. Meestal zeggen ze niets en zijn ze heel erg rustig.
Aangekomen bij The Dreamer hebben we de badkleding aangetrokken en zijn we naar zee gegaan. We zijn naar de zee gegaan waar de rivier uitkomt in de zee. De zee is erg ruw, maar we konden er wel in. De golven waren heerlijk en de temperatuur van het water perfect. Aan de andere kant van het strand konden we de rivier inspringen en ons gelijk afspoelen en het zout water kwijtraken. De locale jeugd was er ook en dat was een genot om naar te kijken. Vanuit deze plek ook voor het eerst de Sierra Nevada gezien boven de wolken uit. Toen we Nadia vertelde dit de hoogste berg van Colombia was kregen we als reactie: “oh kijk die hond daar!” Lekker belangrijk ook… Nog heerlijk wat gedronken en de zon een heel end in de zee zien zakken. Terug bij The Dreamer even lekker gezwommen en een cocktailtje gedronken.
Vanavond zijn we gaan eten bij de pizzeria op het strand, waar ze volgens Patricia van de finca de lekkerste pizza ooit hadden. We zaten recht aan zee met de voeten in het zand en de pizza was inderdaad overheerlijk! Nog nagenoten met een koffie in een ligstoel recht aan zee, Cubaans muziekje op de achtergrond en onze dag kan niet meer kapot.

• 01 Augustus 2017 - 10:11

Ellen:

Wat ziet dat er heerlijk en goed uit. Het is leuk om
    Jullie avonturen te lezen. Allemaal op de motors, stoer hoor.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag. En vooral na alle mooie foto's.
    Fijne tijd daar in het hoge noorden van Colombia.