Reisdag - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Reisdag

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Fam

15 Juli 2017 | Nederland, Helmond

Gisteren zijn we om 02:30 uur opgestaan en om 03:30 vertrokken richting Schiphol. Geen drukte op de weg en de rijen bij de incheckbalie vielen mee ondanks alle horrorverhalen. De vlucht naar Madrid verliep rustig en de meiden sliepen al snel. Aangekomen in Madrid was het weer even puzzelen hoe we met de metro in 20 minuten naar de goede kant van het vliegveld moesten, maar ook dat is gelukt. Eenmaal ingestapt hadden we de pech dat er een technisch probleem was met het toilet, niet geheel onbelangrijk bij een vlucht van 11 uur, dus vertrokken we ruim een half uur later dan gepland. De toestellen van Iberia zijn zo mogelijk nog luxer dan bij KLM. We hadden schermpjes met touchscreen, games, films, WiFi… we zijn de tijd doorgekomen met afwisselend dutjes en films. Het eten was goed en we zijn niets tekort gekomen. Orlando had alleen de pech dat hij een stuiterende ADHD-kleuter voor zich had die dit ook de hele reis heeft volgehouden.
Ondanks de vertraging kwamen we op tijd aan in Bogota. Vliegveld El Dorado is behoorlijk veranderd in 5 jaar tijd en het was dus wel even zoeken voordat we de goede gate hadden gevonden voor het laatste stukje naar Pereira.
Cesar stond keurig op ons te wachten en opgepropt in de auto zijn we naar de finca gegaan. Bij het uitstappen op de finca ging Claudia op de brandblusser in de auto staan , waardoor deze poeder begon de spuiten en alles lekker onder de witten zooi zat. Claudia heeft iets met op dingen staan in Colombia, is het geen kakkerlak dan wel een brandblusser…
Op de finca was de tafel al gedekt en kregen we nog een maaltijd van kipsalade en sla met brood. Ondanks dat het voor ons al 2:30 uur in de nacht was en dus geen tijd om te eten, smaakte het toch goed. Toen we net aan tafel zaten viel het licht uit en we zijn dus al weer helemaal thuis.
Om 21:00 uur locale tijd hielden we het voor gezien.

• 23 Juli 2017 - 00:14

Stella:

Querida familia, super fijn dat jullie nu in Colombia zijn. Fijne vakantie allemaal!

Saludos desde Holanda y felices vacaciones en nuestro hermoso país.

Besos...Stella y Albert