Dagje finca - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dagje finca - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dagje finca

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Fam

16 Juli 2017 | Colombia, Pereira

We hebben een redelijk goede nacht gemaakt en worden rond 7:00 uur wakker. Niet slecht met een tijdverschil van 7 uur. Om 8:00 uur vertrok een familie die hier tot vandaag was en daarna konden we aanschuiven voor het ontbijt. Na lekker buiten koffie te hebben gedronken zijn we een rondje finca gaan maken. Het is hier enorm veranderd en helaas niet in het voordeel van de finca. Er staat voor het zwembad nu een grote overkapping van bamboe waar feesten worden gegeven. Aangezien de inkomsten van de logeergelegenheid sterk terug lopen had Norma het idee om artiesten naar hier te halen, kaartjes te verkopen en drank en zo haar inkomsten op te krikken. Superleuk voor haar, maar vanuit de eettafel hebben we nu geen fatsoenlijk zicht meer op de mangoboom en eekhoorntjes die daar altijd in klimmen. Jammer.
We begonnen onze wandeling met het bezichtigen van de mandarijnenboom en mangoboom die er gelukkig nog wel staan. Er lopen ook een soort parelhoens rond die een pokkeherrie kunnen produceren, maar ook heel grappig zijn. De paardenwei is ook weg en dat stuk is geasfalteerd nu. Verder gelopen naar het huis van Patricia en daar troffen we Moises die ons gelijk hartelijk begroette met een abrazo. We moesten binnenkomen en Isaac en Valeria waren er ook. Isaac had verse passievruchtensap gemaakt dus die mochten we meteen proeven. Het was een ontzettend warm welkom en na gekletst te hebben ging Moises zijn nieuwe speeltje laten zien. Van ultralicht vliegtuigen is hij nu overgestapt naar de drones. Hij had er twee waarvan eentje met camera die je op je mobiel kon volgen. Erg leuk!
Nadia had al snel een vriendje gevonden. Een neefje van Patricia Emiliano woont ook op het terrein en kwam meteen zwemmen. Toen hij met zijn zwembroek bij het zwembad kwam ging hij eerst het water helemaal controleren want er zouden slangen in kunnen zitten. Huh??? Dat is niet echt een heel fijn idee. Hij checkte de roosters, want daar zouden ze achter kunnen zitten. Wij durfde natuurlijk niet meer te zwemmen, maar Nadia dacht dat Emiliano het over een snee had ipv een snake en dat hebben we maar zo gelaten. Claudia had intussen een vriendinnetje Maria Paula, de dochter van het manusje van alles hier op het terrein. Met handen en voeten communiceren en toch samen de grootste lol hebben.
Voor de lunch had oma ajiaco gemaakt, een typisch Colombiaanse soep met aardappel, kip, mais en kappertjes. Heerlijk!
Na de lunch zijn we wat boodschappen gaan doen, zodat we vanmiddag lekker een koude aquila hadden. Helaas muggenspul vergeten, dus dat moet morgen, want we worden lek gestoken.
Vanavond weer heerlijk gegeten. Stella was werken in een restaurant, dus oma kookte weer en het was wederom overheerlijk.
Na het eten even naar het huis van Cesar geweest om de kadootjes te geven aan iedereen en ze waren weer erg blij met het delftsblauw en de stroopwafels. Nog even een spelletje en dan zitten we weer aardig in het goede ritme.
Foto’s laten nog even op zich wachten want de adapter om ze op de iPad te zetten werkt niet.

• 23 Juli 2017 - 00:28

Stella:

Super leuk om dit verslag van jou te lezen Marjolein.
    De ajiaco moet je een keer voor mij maken:-)
    Leuk dat Claudia en Nadia vriendinnen hebben gemaakt. Hoe gaat het met Orlando?

Dikke knuffel...Stella