Zaterdag in Villa de Leyva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Zaterdag in Villa de Leyva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Zaterdag in Villa de Leyva

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Fam

22 Juli 2017 | Colombia, Villa de Leiva


Na het ontbijt zijn we op zoek gegaan naar de locale markt, waarvan we hadden gelezen dat die op zaterdagochtend is. Deze was niet op het grote plein, maar ergens anders. Na wat navraag hier en daar kwamen we bij de markt. Er waren helemaal geen toeristen, behalve wij. Alleen maar locale mensen en de verkopers waren veelal indianen uit de omgeving die hun waar kwamen verkopen. Er was ook een stuk waar gekookt werd, maar we voelden ons niet geroepen om daar iets te halen. Bloedworst, varkenspoten, vel van een of ander dier…. Laat maar. Buiten de verkoop van Groente, fruit, vlees, touwen, manden, kleding is het vooral ook een sociale bezigheid. Het was echt super leuk om dit te zien.
We hebben niet echt geluncht, het veel eten komt een beetje onze neus uit. We hebben wat empanadas gegeten, maar verder niets. Even terug naar ons hotel en om 15:00 uur werden we opgehaald voor onze quad en buggy tour.
Toen we er aankwamen kregen we helmen en brillen, later begrepen we dat dit hard nodig was ivm de stof. Toon, Orlando en Claudia gingen op een quad en Nadia en ik in de buggy. Even een rondje oefenen en dan gaan met die banaan. Even wennen, maar al snel zat de vaart erin. Over een weg vol kuilen en rotsen en dan gewoon heel snel. Claudia ging als een speer, Toon en Orlando ook en ik reed achteraan en kon goed volgen. Na een korte stop ging ik op de quad en Toon in de buggy. Echt zo gaaf! We gingen steeds een beetje harder. Bij de volgende stop ruilde ik weer met Toon en ging ik weer in de buggy. Toen bleek dat we door de rivier moesten over de rotsen. Iedereen was er door en ik moest nog. Helaas is de buggy een stuk lager dan de quads dus Nadia en ik waren nat. Onze schoenen en heel onze achterkant wat nat. Halverwege de rivier bleef de buggy hangen en na heel veel gas geven kwamen we eruit. Een een stuk doorgereden en toen weer terug door dezelfde rivier. Ik dacht slim te zijn en vol gas te gaan om niet stil te staan in de rivier, maar in plaats daarvan kregen we nu al het water over ons heen. Nadia en ik waren tot op ons onderbroek nat! Toon was vooral blij dat hij net voor de rivier had geruild met mij… het laatste stuk ging Nadia bij Claudia achterop, Toon en ik op een quad en Orlando in de buggy. De heren reden achteraan, dus die hebben flink lopen racen en driften. Het was echt top!
Wel hebben we drie paar schoenen moeten kopen aangezien alles zeiknat is, maar het was zeker de moeite waard.
Vanavond lekker gegeten aan het Plaza Mayor met weer prachtig uitzicht. De dames konden tussendoor op het plein spelen met hun lichtgevende katapults.
Het plein zat op de trappen voor de kerk helemaal vol met mensen, sommige maakten muziek en het was een en al gezelligheid.

  • 23 Juli 2017 - 08:58

    Linda Simonetti:

    Ik heb weer genoten.

  • 23 Juli 2017 - 12:07

    Yvonne:

    Wat gaaf! Wij hebben Villa de Leyva nog steeds niet gedaan, maar ik denk dat we hier in 2018 maar eens naar toe gaan !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Villa de Leiva

Fam

Onze reis naar het geboorteland van onze geweldige kinderen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 76761

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Colombia 2017

30 Juni 2012 - 31 Juli 2012

Colombia 2012

30 Juni 2007 - 28 Juli 2007

Colombia 2007

Landen bezocht: