Paardrijden in Villa de Leyva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Paardrijden in Villa de Leyva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Paardrijden in Villa de Leyva

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Fam

23 Juli 2017 | Colombia, Villa de Leiva

Vanmorgen zijn we ergens anders gaan ontbijten. Bij dit hotel zit geen ontbijt, maar je kan het wel bestellen. Het is goed, maar niet wauw. Kost geen fluit overigens. Nu zijn we naar een speciaal ontbijtcafeetje gegaan, waar je meer keus had. Lekker cornflakes met yoghurt en vers fruit, eieren, hamkaas croissants, chocoladebroodjes. Het kon niet op. Daarna op weg naar de Manege. De paarden stonden voor ons klaar en een echte Colombiaanse Cowboy was onze gids. Nadia vond het super spannend en Claudia moest weer even wennen, maar had de smaak snel weer te pakken. We gingen op weg en eerst naar het Terracotta huis. Dat is een bezienswaardigheid in Villa de Leyva. Een kunstenaar heeft dit gebouwd en het is heel bijzonder om te zien. De paarden hadden we vastgemaakt en we zijn door het huis gaan lopen. Daarna weer opstijgen en verder. Op weg naar een fossielenmuseum, waar de grootste dinosaurus fossiel ligt van heel zuid-Amerika. Erg indrukwekkend!
Vervolgens gingen we weer verder op de paarden naar Pozos Azul. Dat zijn meertjes in de bergen die fel blauw zijn. De zon liet het helaas afweten, waardoor ze iets minder blauw leken, maar nog steeds heel mooi.
Opnieuw opstijgen voor het laatste stuk. We gingen de berg op achter de meertjes en het was prachtig! Claudia reed voorop en we hadden de vaart erin. Wij waren lekker aan het draven en Claudia galoppeerde voorop! Het laatste stuk lekker naar de Manege gedraafd, Claudia en ik voorop zodat we lekker hard konden en de rest volgde in een iets lager tempo achter ons.
Het was een geweldige rit. De paarden en het tuig zagen er goed uit en de begeleiding was top. Omgeving prachtig, dus weer een super uitje.
Nadat we zijn afgezet hebben we de bus voor morgen gereserveerd en zijn we gaan lunchen op het grote plein. Het blijft heerlijk om hier te zitten met dit prachtige uitzicht.
Tassen weer klaargemaakt voor morgen en de kids hadden even een chill-uurtje nodig op de hotelkamer. Toon en ik zijn wat gaan drinken op het grote plein en daarna hebben we in een heel klein superleuk winkeltje twee hangmatten kunnen scoren. Het wordt even sjouwen, maar we hebben ze maar vast.
Vanavond heerlijk gegeten in een goed Italiaans restaurant, even iets europeesch ipv veel vlees, rijst en bonen. Het was heerlijk!
Morgen weer terug naar Bogota.

• 24 Juli 2017 - 11:16

Eric:

Weer een fantastische ervaring. Lekker hoor. Geniet er nog van

• 25 Juli 2017 - 17:39

M&m:

Wat heerlijk om te lezen. We zouden zó weer terug willen!
    Geniet er lekker van. Nog veel plezier !!
    Martin en Monique.