Papa's 50e verjaardag! - Reisverslag uit Palomino, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Papa's 50e verjaardag! - Reisverslag uit Palomino, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Papa's 50e verjaardag!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Fam

02 Augustus 2017 | Colombia, Palomino

Vanmorgen ben ik met de kinderen vroeg op gestaan om ons balkon te versieren met slingers en ballonnen, want papa is vandaag 50 jaar (oud) geworden. Toen we klaar waren moest hij in de versierde hangmat gaan zitten en kwamen de kadootjes. Hij werd goed verwend, dus een lekker begin van de dag. Na het ontbijt zijn we eerst even gaan zwemmen, want het was een hele warme dag. Om 11:00 uur hadden Claudia en ik afgesproken om te gaan paardrijden over het strand. Toen we aankwamen waren de paarden er nog niet, maar even later kwam er een jongen aangedribbeld op een hyperdepiep paardje, met nog 3 paarden achter zich aan. Drie paarden waren opgetuigd en eentje wat een veulen van 1 van de paarden en liep gewoon los mee. We kregen paarden toebedeeld en ik had een kalme en Claudia ook. Degene die ons meenam had het hyperpaardje en na even testen moesten we ruilen. Ik op het hyperpaard en hij om mijn rustige om ons veilig mee te kunnen nemen. Dat hebben we volgehouden tot de hoek en toen heb ik gezegd dat ik af ging stappen. Het paard hopste aan een stuk op zijn plek en begon toen echt te springen. En dat zonder cap of goede kleding… Ik mocht weer terug op mijn oude paardje en Claudia en ik werden samen een richting ingestuurd. We gingen dus met zijn tweeën met het veulen achter ons aan. Even later kwam er een motor aan het onze gids achterop. Waarschijnlijk had hij op zijn donder gehad dat hij ons alleen op pad stuurde, want ineens werd Claudia’s paard aan de mijne gebonden en hij hield mijn paard vast. Dat was toch even een tegenvaller, maar we hebben toch een lekker ritje gehad. We hebben alleen gestapt, want het was veel te warm om harder te gaan en onze gids was lopend. Heerlijk langs de rivier en later langs de zee gereden.
Toen we terugkwamen zijn we eerst in het zwembad gedoken, want lange broek en dichte schoenen met dit weer is niet heel fijn.
‘s Middags zijn we weer lekker naar zee gegaan. Zee was vandaag iets rustiger, al blijven de golven hoog genoeg om lekker in de duiken. Claudia was volop bezig met een paar locale jongens in de golven, Nadia met een zandkasteel en wij zaten lekker toe te kijken.
Na het strand vast wat spullen ingepakt en daarna was het al cocktail-tijd.
Vanavond was het helemaal vol met eters in ons restaurant, dus zijn we gaan eten bij een hostel in de straat. Primaluna had een lekkere kaart en we hebben goed gegeten.
Afgesloten met een paar potjes keezen en het was weer een mooie dag.

Helaas viel aan het eind van de ochtend de WiFi uit en later bleek dat de enige mast die Palomino rijk is het had begeven. Dus niet alleen geen WiFi, maar ook geen mobiel internet of bellen. Leuk als je jarig bent… Not! Ach, het is ook wel weer een beetje back to basic zonder schermpjes.

• 04 Augustus 2017 - 06:16

Linda Simonetti: