Santa Marta - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Santa Marta - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Santa Marta

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Fam

03 Augustus 2017 | Colombia, Santa Marta

Vanmorgen is Toon om 6:30 uur opgestaan om naar de zee te lopen in de hoop een glimp op te vangen van de Sierra Nevada met haar besneeuwde bergtoppen. Hij had een half uur over het strand gelopen en hij kon het inderdaad voor het eerst zien. Toen hij terug liep naar het hostel, bleek van vanuit onze galerij het ook konden zien. Ik was inmiddels ook wakker en we zijn achter ons hostel door wat braakliggend terrein gaan lopen en hadden toen echt een pracht uitzicht op de hoogste berg van Colombia. Het was adembenemend!
Toen we terugkwamen hebben we de kids wakker gemaakt voor het ontbijt en na het ontbijt zijn we de laatste dingen gaan inpakken. Om 10:00 uur stonden er 5 motoren klaar en die hebben ons naar de bushalte gebracht. Nog even wat lekkers voor onderweg gekocht de busreis van ongeveer 2 uur kon beginnen. De reis verliep soepel en er was weer genoeg te zien en te beleven onderweg.
Tegen 12:00 uur kwamen we in Santa Marta aan en we begrepen dat het niet ver lopen was naar ons hotel. Nou, dat viel een beetje tegen? Zwaar bepakt met ruim 30 graden ene hotel zoeken viel niet mee, maar we hebben het gevonden na veel vragen onderweg. Het hotel ziet er leuk uit. We hebben de spullen gedropt en zijn de stad in gelopen. Santa Marta is vooral heel druk en chaotisch. Ze proberen het op te knappen, huizen te verven en het een beetje op Cartagena te laten lijken, maar het is het allemaal net niet. We hebben wat rond gewandeld en zijn toen gaan zwemmen in de zee. Toen we er bijna waren zagen we ineens een hoop jonge sterke mannen visnetten uit de zee trekken en het werd steeds drukken met met mensen er omheen. Toen het net op het strand kwam hebben ze eerst alle grote vissen eruit gehaald, want die leveren wat op. Er werd ook meteen al onderhandeld op het strand. De kleine vissen werden losgelaten en daar waren de pelikanen heel erg blij mee. Er kwam ook heel veel vis op het strand terecht en dus was iedereen bezig met het oprapen van vis om de pelikanen te voeren.
Toen alles wel zo?n beetje op was zijn we naar het strand er naast gegaan. Even een lekkere duik genomen en afgekoeld, want het is hier echt bloedheet!
Tijdens het terug wandelen zijn we nog wat gaan shoppen en zijn we ook meteen maar gaan eten. We vinden het allemaal geen stad om ?s avonds lekker uit te gaan eten en de straat op te gaan. Nu zijn we terug in ons hotel voor een lekker rustige avond en morgen op naar Madrid.

• 04 Augustus 2017 - 06:21

Linda Simonetti:

Dank voor het mogen meelezen. We vonden het geweldig om elke morgen wakker te worden met jullie belevenissen. Safe yrip home.

• 04 Augustus 2017 - 10:46

Eric:

weer leuk om te lezen, en als je naar de foto van Santa Marta kijkt... wat een contrast, het mooie sierlijke gebouw op de voorgrond en wat een lelijke betonnen vierkante blok beton op de achtergrond. ;-)