Weer thuis! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Fam

29 Juli 2007 | Nederland, Helmond

Vrijdagmorgen hebben we alleen nog maar ingepakt en de kids hebben lekker met de kinderen in het hotel gespeeld. we moesten alleen nog even pinnen, want dat moet vaak in Colombia. Niet omdat alles zo duur is, maar je kan maar heel weinig per keer pinnen, dus dat is een dagelijks werkje geworden. Toen we naar buiten wilden gaan werden we aangehouden door Jorge, dit is ook een chauffeur/ gids en hij vertelde dat er een taxiprobleem was in Bogota. De avond ervoor was er een taxichauffeur doodgeschoten en nu hadden ze een blokkade gemaakt op de hoofdweg van Bogota. Het zou dus een probleem worden om van het hotel naar het vliegveld te gaan, maar zijn vrouw wilde ons wel brengen voor 40.000 pesos en dan zou ze alles op de luchthaven voor ons regelen. We gaven aan dat we hem wel zouden laten weten als we geinteresseerd waren. Toen we gingen pinnen zagen we overal taxi's en we hebben er 2 aangehouden en gevraagd of er problemen waren. Ja, dat klopte wel, maar het was geen enkel probleem om naar El Dorado (vliegveld) te gaan. We hebben dus gewoon na de lunch een taxi laten bellen en zijn op eigen houtje naar het vliegveld gegaan. Zonder problemen. Daar aangekomen hebben we een kruier geroepen en die heeft met de koffers in de rij gestaan terwijl wij de tax konden betalen. Netjes bij het inchecken aangegeven dat we bij elkaar wilden zitten en alles is goedgekomen.
Nu hadden ze vanuit het hotel gebeld wat onze tax zou zijn en dat kwam voor 4 personen neer op 250.000 pesos. Een honderd euro. Toen we moesten betalen bleek dit maar 40.000 te zijn (16 euro). We hadden precies afgepast gekocht, dus waren we wel genoodzaakt om flink te shoppen op het vliegveld:-). Na tig keer de handbagage te hebben gecontroleerd konden we eindelijk naar de laatste wachtruimte. Daar zaten we al ruim een half uur en toen moesten we allemaal de wachtruimte weer uit. Er werd weer een controleband geplaatst en weer werd alles gecontroleerd. Toen konden we weer op onze plaats gaan staan. Wel fijn dat we kinderen hadden, want dan mag je altijd als een van de eerste. In de wachtruimte werd de een na de ander omgeroepen om mee te gaan met security om zijn of haar koffer te controleren. Gelukkig wij niet, want we hadden veel souvenirs die allemaal heel zorgvuldig waren ingepakt. Toen eindelijk het vliegtuig in en de reis naar huis kon beginnen. We hebben een rustige vlucht gehad. De kinderen hebben redelijk geslapen en wij wat minder. Op Madrid ging alles ook soepel, behalve dat we bij de verkeerde gate stonden en toen als een idioot moesten rennen naar de goede, maar we hebben het gehaald. Op Brussel stond opa om ons op te halen en zijn we naar huis gegaan.
Toen we thuiskwamen bleek onze computer het te hebben begeven en nu hebben we alles aangesloten op onze oude. De foto's kunnen we hier niet op plaatsen, dus van de laatste dagen houden jullie het tegoed. Als mensen ons vanaf vrijdag hebben gemaild, kunnen we dit helaas niet terug zien, want al die mail is weg. Dus als jullie het opnieuw willen doen..... Graag!!!

Tot slot.... We hebben een geweldige reis gehad die we niet meer gaan vergeten. Buiten het prachtige land hebben we genoten van de mensen. Maar wat het meeste indruk heeft gemaakt zijn de tehuizen die we hebben bezocht en die we konden helpen met jullie hulp!!!
Voor de laatste keer dus een:

MUCHAS, MUCHAS, MUCHAS GRACIAS!!!

• 29 Juli 2007 - 19:18

Ellen En Hans:

Wat fijn dat jullie weer terug zijn in Nederland. We zijn blij dat alles goed is gegaan. We hopen jullie gauw weer eens te zien.
    groetjes Hans, Ellen, Yohan en Brayan

• 30 Juli 2007 - 09:04

Kim:

Heej Vakantiegangers,

Fijn te horen dat jullie weer veilig terug in het land zijn! Ik heb met veel plezier jullie verslagen gelezen!

Marjolein hasta mañana!

Saludos

• 30 Juli 2007 - 14:41

Michael:

Leuke site jongens, echt tof wat jullie daar gedaan hebben.
    Keep up the good work!!!

Hasta luego!!

• 30 Juli 2007 - 20:37

Stella:

Hola querida familia "BIENVENIDOS"!!!

Super...eindelijk weer in Nederland. Wij zijn blij dat alles goed is gegaan en trouwens we hebben heel erg van jullie verhalen genoten. Een onvergetelijke vakantie.

Hasta pronto.

Saludos,

Stella, Albert, Dennis y Elkin

• 02 Augustus 2007 - 20:39

Ria Bolder:

Hallo familie Raaijmakers,
    Wij hadden ook een mailtje naar jullie gestuurd om jullie te bedanken voor de geweldige projecten die jullie gesteund hebben. Het doet ons goed dat er mensen zijn die zich bekommeren om het lot van andere mensen,die het met veel minder moeten doen. Tevens hadden wij jullie een voorspoedige reis toegewenst. Maar dat is inmiddels al gebeurd.Hartelijk dank dat wij even met jullie mee mochten liften in dit zo prachtige land. De liefde voor Colombia zal wel altijd blijven bij ons, vooral omdat er voor ons drie prachtige kleinzoons hebben gewoond. Ik hoorde van Barbara dat jullie zaterdag kwamen buurten. Zondag halen wij de jongens op dan komen ze voor het eerst logeren 3 nachtjes. We hebben wel een programma voor veertien dagen Heerlijk, we kijken er echt naar uit. We hopen dat de jullie al weer een beetje gewend zijn. De hartelijke groeten en tot ziens in Eindhoven Ria en Henk Bolder

• 11 Augustus 2007 - 20:36

Juliette:

Lieve Marjolein, Toon, Orlando en Claudia,

Ik wilde "even" op jullie site kijken en nu ben ik ruim twee uur verder. Ik kon niet stoppen met lezen. Wat hebben jullie veel meegemaakt, gezien, genoten, gehuild, gelachen en geholpen. Werkelijk indrukwekkend! Deze reis vergeten jullie nooit meer maar ook de mensen die jullie geholpen hebben niet. Ga zo door!

Groetjes van Juliette, Alex, Wessel en Fenne