Zondag 22-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Zondag 22-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Zondag 22-07-07

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Fam

23 Juli 2007 | Colombia, Pereira

Vanmorgen gingen de andere twee families voor een boottocht naar La Viginia en wij hadden lekker het rijk alleen. De zon was er vanmorgen gelukkig, dus we hebben lekker gezwommen en gezond. Pablo, de zoon van Cesar van 8, kwam vragen of Orlando mee kwam zwemmen in het zwembad van Patricia. Orlando heeft dus de hele morgen gezwommen met Pablo, die een beetje engels kan, en Lucas, die alleen spaans kan. Ze kwamen er drietalig toch heel aardig uit!
Na de lunch zijn we naar Pereira gegaan om het tehuis te bezoeken waar Claudia een tijdje heeft doorgebracht. Nog steeds wordt het gerund door dezelfde non Amparo, die zo´n harde stem heeft, dat je er zelf bang van wordt. Ze bedoelt alles heel lief, maar het komt wat rottig haar strot uit. We zagen geen kinderen, maar die bleken beneden een dansles te krijgen. Ze moesten ons allemaal komen begroeten met een kus en ik had ze het liefst allemaal meegenomen... Wat een plaatjes. Er zaten 21 meisjes van 0 tot 8 jaat en de meeste gaan voor adoptie.
De dansles werd gegeven door een Colombiaan die begon met een warming-up wat bestond uit het draaien van het hoofd en daarna de heupen, en dat in een katholiek nonnenhuis! De meisjes leerde een dans die in Colombia vooral aan de kust wordt gedanst en heel snel gaat op trommelmuziek. Er waren meisjes van een jaar of 3 die perfect meededen, echt heel mooi om te zien. Jammer dat de leraar een tiran was. Na het optreden van de grote meisjes voor ons wilden we afscheid nemen en de non begon terwijl we voor de kinderen stonden te vertellen dat Claudia ook in het tehuis had gezeten en nu een fijne papa en mama had en dat die kindjes dat ook gingen krijgen in Spanje, duitsland, Italie of Nederland. Hoe beangstigend moet dat wel niet zijn voor die meisjes en hoe lang zullen ze daarop moeten wachten.... We voelden ons echt heel erg ongemakkelijk.
De meisjes hebben ons allemaal uitgezwaaid en Orlando en Claudia deden alleen maar moeite om de kussen van Amparo te ontwijken.
Toen nog even de laatste boodschappen gedaan bij Exito en terug naar de finca. Vanavond is Gloria, de manicure-pedicure weer geweest en ook Claudia wilde wel heel graag mooie nagels. We zijn dus weer helemaal mooi om over 2 nachtjes het eerste kleine stapje richting huis te doen. Nog een dagje relaxen, als het weer het ook toelaat en dan op naar Bogota!
Hasta luego!

• 23 Juli 2007 - 15:56

Linda Simonetti:

Wat een Don Juan die Orlando van jullie!!
    Mas, mas... ;-))
    groetjes