zaterdag 21-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu zaterdag 21-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

zaterdag 21-07-07

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Fam

22 Juli 2007 | Colombia, Pereira

Na het ontbijt zou Cesar ons al gelijk op komen halen, maar helaas was zijn auto alweer kapot. Hij had ´m gisteren ergens laten staan en iemand betaald om erop te passen en vanmorgen moest hij eerst de sleutels naar de garage brengen, zodat ze ´m konden gaan maken. Om half 10 was hij er en zijn we eerst naar het kindertehuis van de Nonnen geweest om nog 40 kinderzonnebrillen te brengen. Die wareb we de vorige keer vergeten. De kinderen waren er helaas niet, maar de moeder overste was er heel erg blij mee. Ik weet zeker dat we er eenheleboel kinderen blij mee hebben gemaakt! Nu is dus alles aan hulpgoederen en geld op! Na het tehuis zijn we naar de stad gegaan. Eerst op zoek naar 5 kranten, want vandaag zou er een stuk in ¨La Tarde¨staan over het bejaardentehuis. We wilden er 5 om te kunnen knippen en plakken en waarvan 2 voor Hans en Ellen, omdat we samen veel voor ze hebben gedaan. Dit bleek nogal een opgaaf. Bij de krant zelf hadden ze er maar 1, bij de eerste kiosk hadden ze er ook 1-tje, bij de volgende weer 1 en e daaropvolgende had er 2. Hoera, een uur bezig voor 5 kranten. In het stuk staat dat het tehuis compleet leeft op giften en een hele kleine bijdrage van familie van de bewoners, voor zover ze die hebben. De bewoners blijken tussen de 70 en 100 jaar te zijn en dat is voor Colombiaanse begrippen erg oud. Onder een foto van de mevrouw in de kinderstoel staat de tekst: De mooiste donatie die is gedaan zijn knuffels!!! Die hebben ze van ons!!! Toch wel heel leuk om te lezen.
Na de kranten zijn we naar een sportwinkel geweest voor een Colombiaans voetbal-outfit voor Orlando en daarna naar een souvenirshop. We hebben vanalles gekocht, maar het shoppen was niet heel fijn. Er liepen 3 verkoopsters om me heen van alles aan te prijzen en ik werd er helemaal nerveus van. Niets was geprijsd en ik moest dus alles vragen. Niet fijn. We bewaren het echte shoppen dus tot in Bogota waar we lekker naar Maku gaan. Een winkel vol met artesania met 5 verdiepingen. Alles netjes geprijsd en niemand die achter je aan hobbelt.
Nog even snel een foto gemaakt op het Plaza Bolivar voor in het gastenboek op de finca en toen weer terug naar de finca. Onderweg wilden we nog een hangmat kopen, maar het regende, dus volgens Cesar zouden de verkopers er niet zijn. Ineens zagen we een zwart stuk plastic, met daaronder een heel gezin met alle hangmatten ingepakt. Alles werd voor ons uitgepakt en we hebben er toch één kunnen bemachtigen. Deze middag waren de andere families de stad in en hebben we het rustig aan gedaan. Het heeft bijna de hele dag geregend vandaag, dus een beetje saai. Hopelijk morgen meer geluk met de zon, want we willen wel een beetje bruin naar huis.
Hasta mañana!

• 22 Juli 2007 - 11:36

Stella Y Albert:

Hola querida familia,

Gisteren zijn we terug gekomen van onze vakantie in zeeland. En het eerste wat we vanmorgen deden was deze site openen om te zien wat jullie nu weer allemaal meegemaakt hadden. Vanaf de 12e moesten we alles nog lezen.

Met open monden hebben we gelezen en gezien wat jullie gedaan en bereikt hebben. Een tehuis voor Ouderen, een voor kinderen en een voor jonge moeders,....geweldig!!! En je beschrijft het ook allemaal zo precies, zodat we ons hier een hele goede voorstelling kunnen maken van het leven daar. Voor mij is het ook allemaal heel emotioneel, omdat ik deze situaties goed ken. Al jullie belevenissen hebben ook op Albert veel indruk gemaakt.

We zijn heel erg blij en dankbaar dat jullie (en dat geldt ook voor Hans en Ellen) dit gedaan hebben voor mijn land. Wie weet volgen velen jullie voorbeeld.
    Gelukkig hebben jullie niet alleen maar "gewerkt", maar heb je tussendoor ook heel erg kunnen genieten en is het vooral toch ook een onvergetelijke vakantie.

Que tengan buen dia y que hoy haga mejor tiempo(sin lluvia). Vanaf nu zitten we weer elke dag achter de PC om jullie verder te volgen.
    Abrazos y besitos para Claudia y Orlando.

Saludos y hasta la pròxima.

Stella, Albert e hijos

• 22 Juli 2007 - 19:53

Peter Barbara + Kids:

Hallo allemaal,

Eindelijk eens een berichtje van ons. We zijn nu bij met lezen,want in onze vakantie geen world wide web en de afgelopendagen veel weggeweest want Peter was nog vrij. Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen, we wanen ons af en toe weer in Colombia. Het meeste is allemaal zo lekker bekend. Ook vinden we het heel fijn dat jullie met ons kleine steentje zoveel goeds in de geboortestreek van onze zonen doen. We willen jullie daarvoor hartelijk bedanken!!!!!!!
    Geniet verder nog van dit mooie land.

Heel veel liefs

Peter, Barbara, Kevin, Dairon en Jhon