Playa Lagun - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Playa Lagun - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Playa Lagun

Blijf op de hoogte en volg Fam

27 Juli 2012 | Curaçao, Willemstad

Leguanen, leguanen en nog eens leguanen. Daar stonden we vanmorgen mee op. Het was een drukte van jewelste rond het zwembad, want er lagen twee leguanen in. Eentje was slim, die ging er in via het trapje en kon er zo ook weer uit. De andere had een duik genomen in het diepe en had dus hulp nodig. Al snel was er iemand om hem er uit te tillen gelukkig. Onze appartementen liggen naast een stuk knoek en daar leven heel veel leguanen, maar aangezien het al heel lang droog is komen ze over de muur om te drinken en voor een bad. Hadden we dus op de finca honden in het zwembad, zijn dit nu leguanen. Tijdens het ontbijt hebben we ze lekker gevoerd en ook de blauwblauw's en hagedissen wisten ons fruit te vinden. Het was een dolle reptielenboel op het terras!
We hebben lekker rustig aangedaan in de ochtend, hebben toen krentenbollen gekocht bij Toko Centrum en zijn lekker naar Playa Lagun gegaan, het favoriete strandje van de kinderen. Twee jaar geleden zwommen er nog schildpadden, maar die waren niet meer te vinden. Wel waren er heel veel verschillende grote en kleine vissen. We keken ons ogen uit!
Orlando had de smaak te pakken en was vooral te vinden op een plek waar een school van wel 1000 visjes te vinden was. Plotseling werd hij opgeschrikt door iets wat naast het plonsde. Het bleek een leguaan te zijn die van de ene kant van de baai naar de andere kant zwom en af en toe boven water kwam om adem te halen. Orlando is het hele stuk met hem mee gezwommen. Geen schildpad, maar een leguaan onder water is ook uniek!
We hebben ons dus goed vermaakt bij Lagun.
Rond 6 uur waren we terug bij het appartement en zijn we na een duik in het zwembad, gaan klaarmaken voor het eten. Er is hier een tent die alleen maar op vrijdag open is en waar je niet kan reserveren. We hoopten dus op geluk om daar te kunnen eten. Equus is een restaurant in een oude manege, waar je spiezen vlees kunt bestellen die ongelofelijk groot zijn en waar je verder alleen brood bij krijgt en saus. je kan kiezen uit kip of lomito (soort hele malse biefstuk). Wij namen de biefstuk, want die zat nog in ons geheugen van de vorige keer dat we er waren. Ook nu weer was het vlees zo mals als we het nooit eerder hadden! We hebben uiteindelijk 3 spiezen opgegeten en er kon ook echt niets meer bij! Wat is het toch leuk en gezellig bij Equus, we kijken nu al weer uit naar een volgende keer!

• 28 Juli 2012 - 08:37

Bianca:

Jeetje dat klinkt als een hele ervaring om zo wakker te worden! Leuk verslag weer. Geniet er nog maar goed van. Hier in Nederland is het tot en met gisteren goed warm geweest....en ik ben net wakker geworden met regen....en muggen binnen!
    Veel plezier nog.
    Groetjes Bianca

• 28 Juli 2012 - 11:42

Reinier En Astrid:

We voelen nu toch wel enige jaloezie boven komen drijven..playa lagun en equus...twee van mijn favoriete plekjes....