Downtown Pereira - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Downtown Pereira - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Downtown Pereira

Blijf op de hoogte en volg Fam

25 Juli 2012 | Colombia, Pereira

Vandaag lukt het maar net om een verslagje te schrijven. Vanmorgen was iedereen weg en hadden we het lekker rustig. De lunch was vandaag Sancocho en het was heerlijk. Het is een Colombiaanse soep met aardappel, yucca, bakbanaan en kip.
Na de lunch gingen we naar de stad voor wat laatste dingetjes. Cesar heeft het voor elkaar weten te krijgen om Orlando's complete dossier boven water te krijgen, dus dat moest worden gekopieerd en terug gebracht naar het ICBF. Van Claudia was helaas niets meer te vinden. Verder gingen we op pad voor een voetbaltenue voor Orlando, wat laatste hebbedingetjes en niet te vergeten naar Foto Japon voor een foto voor in het gastenboek.
De stad kwam ons vandaag een beetje vreemd voor. Het was ontzettend druk en overal stonden straatverkopers. De straten stonden echt vol met parasolletjes en karretjes waar koopwaar werd aangeboden. Of het nu komt dat we helemaal tot rust zijn gekomen op de finca of niet, de drukte vloog ons aan... We hebben dus snel gedaan wat we moesten doen en zijn weer richting finca gegaan. Daar aangekomen werden we verrast met een BBQ, die Estella had voorbereid omdat we morgen weer verder gaan. We hebben echt heerlijk gegeten en Cesar en Jacobo aten gezellig met ons mee. We hadden zoveel vlees dat we het echt niet op konden, maar wat kan Estella toch lekker koken! Dat gaan we nog missen.
We waren dus al vrij laat met eten, daarna nog koffie en toen kwam Jacobo vragen of Claudia en Orlando mee kwamen zwemmen bij Patricia, de zus van Cesar. Wij wilden intussen in gaan pakken, maar we hoorden zoveel plezier bij het zwembad dat we eerst maar even zijn gaan kijken. Alle Restrepo-kinderen waren er met Orlando en Claudia. Patricia was net terug van 2 weken Santa Marta en die zagen we dus ook voor het eerst. Wat heerlijk om iedereen weer te zien. Uiteindelijk liggen de kinderen net in bed, is de kamer een grote puinhoop en hebben we nog niets ingepakt. Dan maar iets vroeger opstaan morgen!

• 26 Juli 2012 - 08:14

Linda Simonetti:

Dat eten van Stella missen wij ook nog steeds. En natuurlijk ook het gemak van "voorgeschoteld" krijgen. Hier zijn we nog aan het "uitdrijven" vwb het eten. We eten niet op tijd en niet gezond. Dat moet natuurlijk wel veranderen anders vliegen te kilo's eraan. Succes met pakken en een voorspoedige reisdag vandaag!! Groetjes Linda, Ben en Michael

• 26 Juli 2012 - 12:43

Sandra&rene:

Even wat bijgelezen aan t zwembad in de hete franse zon. Wat mooi dat jullie het geboortedorp van claudia hebben gevonden en een dossier van orlando. Veel bezoekjes, veel gezien, het was vast prachtig en en emotioneel. Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's! Geniet van jullie laatste dagen!