Woensdag 04-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Woensdag 04-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Woensdag 04-07

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fam

04 Juli 2007 | Colombia, Pereira

Gisteren zijn we naar het koffiepark geweest in Montenegro. Het was een rit van meer dan een uur met gemiddeld 40 km per uur en errug hobbelig door de bergen. We hebben moeten stoppen omdat de hele bus misselijk was. We zijn gestopt bij een ananasveld waar we gekijk maar een lekkere ananas hebben gekocht vers van het veld voor 2000 pesos oftewel 80 ct. Dat gaat wel weer smaken. In het koffiepark zijn we begonnen met een dansshow met dansen uit het koffiegebied. Met het ritme van de colombianen in de zaal kon je niet stil blijven zitten. Prachtige kostuums en prachtige dansen. Toen zijn we door de botanische tuinen de berg af gewandeld en met daarbij het hele koffieproces gezien van zaadje tot lekker bakkie. Beneden hebben we gegeten. De kids een soort happymeal en wij iets typisch Colombiaans. Cazuela, een prot van bonen gegrilde spek chorizo en banaan. Erg lekker. Toen naar het pretpark voor de kids. We zijn in een wildwaterbaan geweest die zoveel herrie maakte dat we echt dachten dat het ieder moment in kon storten en waar we kletsnat uitkwamen en daarna naar de achtbaan die we ook niet helemaal vertrouwde, maar vooral erg hard ging. We zaten daarin vast met alleen maar een gordel zoals ze ook in het vliegtuig hebben. Toen even uitgebreid geshopt bij de stalletjes langs de weg en leuke dingen gekocht. Toen de weg terug in het donker (dat is het hier tussen 6 en 7 en schemer kennen ze niet. Het is gewoon in 1 keer donker. Weer redelijk misselijk de bus uitgekomen, maar het was een geweldige dag. Vandaag doen we weer lekker rustig aan. We gaan naar de familie om kadootjes te brengen en verder hangmatten en zwemmen. We vermaken ons wel!

• 06 Juli 2007 - 09:02

Spijker:

......mooie verhalen! En mooie foto's. Wij rijden vanavond lekker naar Italie, en laten het ED even voor wat het is.......Groeten Emile

• 06 Juli 2007 - 13:23

Dick, Ciska En Robin:

Wat een leuke site !! Prachtig om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    En leuke foto's !! Veel plezier nog.