vrijdag 06-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu vrijdag 06-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

vrijdag 06-07-07

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fam

06 Juli 2007 | Colombia, Pereira

Gisteren zijn we aan het eind van de middag naar La Virginia geweest. Het is een dorpje vlakbij wat aan de Cauca-rivier ligt, de belangrijkste rivier van Colombia. Aan het water wordt hard gewerkt door mannen die zand uit de rivier scheppen, het per grote kano vervoeren en verkopen om huizen van te bouwen. Echt belachelijk zwaar werk! Het dorpje is vlak en daardoor wordt er veel te paard gedaan en per fiets of moter. Het is een veilig dorpje en iedereen leeft gezellig op straat. In het dorpje hebben we nog wat boodschappen gedaan en bij binnenkomst moesten we onze rugzak inleveren bij een man die de kluisjes beheerd. We kregen een nummertje van onze kluis, maar de man deed ´m niet op slot. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Alle kluizen waren vol en open en tussen het kletsen door en het bekijken van de wedstrijd Colombia- amerika lette de man op de spullen... Het is hier trouwens heel normaal om de voetbalwedstrijden in de supermarkt te kijken tijdens het winkelen. Op zondag is er zelfs in de supermarkt een kerkdienst. Daar staat iedereen voor z´n karretje naat de preek te luisteren en als het klaar is gaat iedereen weer verder met winkelen.

Vandaag zijn we met 2 andere families naar de thermales van Santa Rosa de Cabal geweest. Dat is een soort van thermaalbad van water dat uit de vulkaan Nevada del Ruiz komt en als het in het bad valt is het 40 graden. Er zitten volgens zeggen veel mineralen en zwavel in het water wat genezend zou werken. Nou dat klopt, Claudia is ineens van haar exeem af!
Het is er prachtig, een stuk kouder omdat het erg hoog ligt en met prachtige bloemen en bomen.

Bij thuiskomst hebben we het hotel in Cali geboekt waar we zondag naartoe gaan met een tussenstop in Buga, waar ooit een verschijning is geweest en sindsdien een bedevaartsoort.
We blijven in Cali tot vrijdag en dan gaan we weer turug naar Pereira.
Als we terug zijn uit Cali gaan we ons projectgeld besteden. Er is al contact geweest met een priester die veel armen ondersteunt en hij had wel wat ideeen. We horen het als we terug zijn uit Cali en houden jullie op de hoogte.

In de avond hebben ze de jaccuzi opgewarmd en konden we de dag heerlijk afsluiten met een biertje erbij. Goh wat hebben we het slecht.....
Er komen weer foto´s aan.

• 07 Juli 2007 - 21:14

Linda Simonetti:

Leuk dat Simon nu Pluisje heet. Luistert hij al naar die naam? Wat hebben jullie prachtige foto's gemaakt. Ik zit helemaal te genieten :-)
    Liefs Linda

• 08 Juli 2007 - 11:12

Albert En Stella :

Hola querida familia;
    Estamos muy contentos de saber que ustedes están bien, disfrutando de éstas vacaciones que serán "inolvidables"
    (onvergetelijk).
    Marjolein, he visto las fotos...muy lindas y tengo un poco de nolstalgia(heimwee). Ik kreeg er kippevel van. Si es posible nos gustaría ir el próximo año a mi bella Colombia de vacaciones.

Wij vinden het heel erg mooi om jullie op deze manier te kunnen volgen. Geweldig, mooie site.

Geniet nog maar heel erg van jullie bizondere vakantie en wij hopen dat jullie geld op de goede plaats terecht komt. Marjolein, ik vind het een heel mooi plan van je.Prachtig!!

Saludos para ti, Toon y todas las personas que viven en la finca.
    Besitos para Claudia y Orlando.
    Le quieres decir a Claudia que el perrito es muy bonito.

Suerte,

Stella, Albert, Elkin, Dennis.