Cali 08-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Cali 08-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Cali 08-07-07

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fam

09 Juli 2007 | Colombia, Pereira

Vanmorgen zijn we om 9 uur richting Cali gegaan. De rit zou ongeveer 3 uur duren, maar na 10 minuten in de auto moesten we stoppen om een autoband te plakken en dit duurde ruin een half uur. Wel erg leuk om te kijken hoe dit wordt gedaan:-). Toen de rit vervolgd door weer een heel ander landschap als rond Pereira. Alles is veel vlakker, maar de wegen zijn een stuk beter. We hebben zelfs een paar keer een vierbaansweg gehad! En in 3 uur tijd 5 tolposten. Onderweg zijn we gestopt bij Buga. Dit is een dorpje waar volgens zeggen ooit eens een man een klein kruis met Jezus daar aan in het water heeft gegooid en een heel eind verder was een vrouw de was aan het doen in de rivier. Zij vond het kruis en zag dat er tranen in de ogen van Jezus stonden en er was vers bloed. Zij heeft het kruis meegenomen en toen zij het thuis had werd het kruis iedere dag groter. Het is uiteindelijk een meter of 2 geworden en dat beeld staat nu in de kerk van Buga. Er was een enorme rij voor de kerk om het beeld te mogen zien, maar Claudia stond te sjansen met een politieagent en die liet ons er achterom in. Buga is nu echt een bedevaartsoord en verschrikkelijk druk en veel winkeltjes met alles wat maar afbeeldingen heeft die met het rk geloof hebben te maken.
Onderweg naar de auto hebben we in een tentje empanadas gegeten. Heeeeeeeeerlijk!!!!! We waren voor 5 man empanadas en cola ongeveer 12 euro kwijt!

Toen verder naar Cali. het was een heel gezoek naar het hotel dat we op internet hadden uitgezocht, maar uiteindelijk hebben we het gevomden. Het was verschrikkelijk!!!!! Het stonk er en was muf en klein en aftandse meubelen... Slik... De serveersters die er rondliepen leken wel aan de drugs te zitten... Cesar lief aangekeken en toen vanuit een winkel met de gouden gids hotels gebeld om te kijken welke betaalbaar zijn en plaats hadden. Uityeindelijk hebben we er eentje gevonden die er heel goed uitziet en ook nog leuk is geprijsd en met internet.
Daar alles neergezet, Cesar is terug gegaan naar Pereira en wij hebben een taxi gepakt naar Chippichape, een groot winkelcentrum wat alles behalve Colombiaams is maar barst van de hilfigger, scapa, diesel, enz... winkels en echt de jetset van Cali komt. Daar hebben we gegeten en een taxi terug gepakt naar het hotel. Daar aangekomen en met de kiods op bed ging de telefoon. Cesar. het zat ´mn toch niet lekker dat wij met taxis gingen siteseeingen en hij had iemand geregeld die ons deze dagen gaat rondrijden. Toon heeft gebeld met Martha, de vrouw waar Cesar het over had en zij was dolenthousiast en vond het geweldig haar engels op te halen. Dat was ook wel nodig, want Toon kon haar bijna niet verstaan. Morgen worden we dus opgehaald bij het hotel door Martha en gaan we naar het suikerrietmuseum met botanische tuinen. Cali staat nl bekend om haar vele suikerrietplantages.
We wachten dus vol spanning op Martha!
Buenos noches!

• 09 Juli 2007 - 02:15

Hans & Ellen:

Was toch in Pereira gebleven !!! Maar goed dat die reserve band er nog in paste :) veel plezier daar en tot snel

• 09 Juli 2007 - 11:35

Stella:

Hola, buenas dias. Jullie beleven het ene na het andere avontuur. Schrijf er later maar een boek over. Breng maar een hoop foldertjes mee naar huis van waar je overal geweest bent. Het was zeker wel schrikken, dat hotelletje?
    We zijn net als jullie benieuwd hoe `t met Martha zal gaan.
    Hoe gaat het met je spaans Toon? We begrijpen dat je (soms) met je engels (Martha) helemaal niet terecht kunt,dus dan maar in het spaans.
    Orlando en Claudia, vonden jullie de empanadas ook lekker? Elkin en Dennis vinden jullie reis erg leuk om te volgen. Vooral toen jullie door Claudia door een zijdeur de kerk in Buga in mochten zonder te wachten in de rij.
    Een dikke knuffel voor jullie.

Marjolein en Toon, nog een mooie trip vandaag en tot "mails" maar weer.

Saludos,
    Stella, Albert, Elkin en Dennis.