Cali 11-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Cali 11-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Cali 11-07-07

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fam

12 Juli 2007 | Colombia, Pereira

Vanmorgen zijn we met zijn 4-en naar de Zoo geweest. Even een dagje zonder begeleiding. Vanuit et hotel werd voor ons een taxi gebeld. Buiten het hotel staat eenbewaker die alle taxinummers opschrijft en zo in de gaten houd wat er gebeurt met de gasten. We waren redelijk snel bij de Zoo ondanks de drukte. Op rijbanen van 4 breed dezelfde kant op rijden ze hier met 6 rijen dik met auto´s bussen, vrachtwagens, paard en wagens, en veel motors die dan ook nog overal kriskras doorheen gaan. We kletsen ons suf met de chaufeurs en het spaans en verstaan steeds meer. Aangekomen bij de zoo was het prachtig en vooral eeven lekker rustig. Het is hier nl altijd druk en herrie, dus de rust van de zoo was heerlijk...... Totdat er groepen met kinderen kwamen. Wel meer dan 100 met begeleiding. Zover we koionden zien waren het vrij arme kinderen die een dagje uit waren. Heel gezellig, maar ze hadden waarschijnlijk nog nooit in hun hele leventje een buitenlander gezien en wij waren dan ook de grootste atractie van de zoo. We hedden echt hele horden kinderen om ons heen die niet veel zeiden, maar ons vooral met open mond aankeken. Sommige spraken ons aan maar met een dialect en een snelheid dat we er niet veel van konden verstaan. We konden nergens kijken of er hingen een stuk of 20 kinderen om ons heen. Orlando werd er hlemaal nerveus van. Later werd het iets rustiger, want wij liepen veel langzamer dan de groepen. De Zoo was prachtig met een vogeltuin en een vlindertuin waar je doorheen kon lopen en veel dieren die je bijna kon aanraken, zelfs de gevaarlijke. Bij ons zit er toch wat meer ruimte tussen de dieren en ons.
In de Zoo nog wat gegeten en daarna een taxi terug naar het hotel waae we hebben gezwommen. Het is niet eht gezellig bij het hotel dus dat hadden we redelijk snel gezien. Toen nog even naar winkelcentrum Chipichape om wat te shoppen en te eten. We gaa hier eten omdat het hele winkelcentrum bewaakt is en een eigen taxiservice heeft, w3aar ook ummers worden genoteerd. We hebben bij een pizzeria gegeten, waar de kinderen hebben gesmuld. Claudia eindelijk een fatsoenlijk bord spaghetti en Orlando een pizza. Het eten gaat toch wel moeizaam hier met de kids. Gelukkig bestaat een Colombiaanse maaltijd uit veel verschillende dingen, dus er is altijd weliets wat ze lusten en we maken er geer groot probleem van. VAndaag dus weer goed gegeten voor een paar dagen. Orlando mocht zelfs nog even in de keuken komen bij de kok om te kijken hoe onze pizza´s werden gemaakt. Vanavond Argentinie-Mexica en de winnar mog zondag tegen Brazilie de inale spelen.
Vanavoobd belde Martha al weer om te vragen o we een goede dag hebben gehd. Het is zo´schat! Morgen om half 10 is ze er weer, zei ze...

• 12 Juli 2007 - 03:39

Patrick En Petra:

he hallo familie, wij komen vrijdag als het goed is jullie kant op dus Caesar gaat proberen dat jullie de taxi heen nemen en wij terug. Onze vraag is is het hotel ook wat voor ons??? Want wij denken erover om jullie hotel te nemen, willen jullie ons dat mailen?? ippel.pi@orange.nl, groetjes petra

• 12 Juli 2007 - 06:48

Brigitte Been:

Hallo reizigers,

Ik ben een nicht van Stella, woon in Nederland en als ik me niet vergis, heb ik Claudia een keer gezien toen we naar het concert van Juanes zijn geweest???

In ieder geval vind ik jullie onderneming geweldig, leuk dat alle ervaringen die voor ons Colombianen vanzelfsprekend zijn, zo op z'n hollands worden beleefd en verwoord. Misschien komt dit objectiever over dan wat je doorgaans op de nederlandse televisie ziet over Colombia.

Zelf heb ik ook ervaring met allerlei hulpverlenende instellingen in Colombia van de stages in mijn studietijd. Het is niet leuk om al dat leed en pijn van dichtbij mee te maken, maar het is wel leerzaam.

Petje af voor hetgeen waar jullie nu mee bezig zijn. Nog veel leuke dagen toegewenst en goede reis terug.

Brigitte.