Cali 12-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Cali 12-07-07 - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Cali 12-07-07

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fam

13 Juli 2007 | Colombia, Pereira

Om half tien zou Martha er zijn en..... Ze was er ook! Helemaal op tijd en met een vette auto. Een Rexton SUV met daarin een Nanny en de 3 kinderen van haar vriendin. Haar vriendin is ziek en Martha slaapt 3 dagen bij haar en past op de kinderen samen met de nanny en maakt dan ook gebruik van haar auto. Eén ,meisje van 5 en een tweeling van bijna 3. We vertrokken en net nadat we de brug over waren voor ons hotel werden we aangehouden door de politie. De auto van Martha´s vriendin had namelijk Pico y placa, wat inhoudt dat priveauto´s met nummerborden eindigend op nummer 1 of 2 die dag niet mochten rijden tussen 7 en 10 a.m. en 5 en 8 p.m.. Was ze een keer op tijd.... Ook had ze haar papieren niet bij zich, want die lagen nog in haar eigen auto. De politie nam haar papieren in en we moesten terugrijden naar het hotel. Daar moest Martha lopen naar de agent en dan konden we om 10 uur weer verder rijden. Voor dat we bij het hotel waren was het al 10 uur en hebben we nog een half uur in de Pico y Placa gereden... Martha ging naar de agent met 150.000 pesos in haar broekzak. De agent wilde 200.000 hebben maar Martha zei dat ze niet mneer kon geven als wat ze had. Uiteindelijk nam hij genoegen met de 150.000 en konden we gaan. Martha was dolgelukkig want zo had ze een bon van 700.000 weten te voorkomen. Voor de duidelijkheid, de 150.000 gingen in de privé-zak van de politieman. Even voor de duidelijkheid, 150.000 is ongeveer 60 euro.
Toen verder naar de Panaca. Dat is een soort van kinderboerderij waar de kinderen eten en flessen melk krijgen voor de dieren om te voeren. Ze hebben er allerlei boerderijdieren, maar ook een zebra. E hebben geen suikerklontjes voor de paarden maar blokjes panela, dat is een kleverig blokje suikerriet. De beesten vonden het erg lekker. Nog een klein ritje gemaakt met paard en wagen en toen op weg naar wat eten.
Na het eten zijn we naar de Christo Rey geweest. Een groot Christusbeeld bovenop een berg. Iets lager dat de Tres Cruses, maar met mooier uitzicht. Je kon van daaruit werkelijk heel Cali overzien. Twee dagen ervoor had Martha ons nog verteld dat familie van haar er ook een keer in het donker was geweest en ze zijn beroofd door 2 mannen, waarbij 1 familielid in zijn been is geschoten. Gelukkig kan dit alles overdag geen kwaad.
Na de berg zijn we naar een wijkje, redelijk arm, geweest in een uithoek van de stad. Er waren daar heel veel kleine souivenir winkeltjes met prachtige Colombiaanse spulletjes. We hebben een prachtige Colombiaanse jurk voor Claudia gekocht! Foto´s volgen. Hans en Ellen zijn nog op de finca, dus we kunnen weer wat foto´s gaan plaatsen!
Vandaag zijn we opgehaald door een neef van de Advocaat in Cali en die heeft ons terug gebracht naar de finca. Weer heerlijk om hier weer te zijn. Even geen uitlaatgassen meer en de kids hebben veel meer bewegingsvrijheid.
De muggen hebben ons nog steeds flink te pakken, zowel op de finca als in Cali. Ons muggenspul is al op en we hebben nu een stuk zeep gekocht wat we nat moeten maken, mee insmeren en op laten drogen. Erg klef, maar het helpt.
Als alles goed is gaan we morgen geld uitgeven aan het eerste project, maar niets is zeker hier. Morgen weten we meer!
Hasta mañana!