Reisdag Taganga- Medellin - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Reisdag Taganga- Medellin - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Reisdag Taganga- Medellin

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

12 Juli 2012 | Colombia, Bogota

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen en weer heerlijk ontbeten met fruit en sap. Ze maken hier schaaltjes met heel veel fruit, een klein beetje muesli en yoghurt. Een lekker begin van de dag. We hoeven pas om 11.30 uur met de taxi naar het vliegveld, dus we hebben alle tijd om in te pakken en nog lekker te zwemmen. Een heerlijk rustig ochtendje dus. We delen een taxi naar het vliegveld met Geert. Hij reist alleen en gaat ook naar Medellin. Een leuke Nederlandse jongen/ man waar vooral de kinderen erg blij mee zijn. Even met iemand anders nederlands praten dan alleen met ons. De taxirit naar het vliegveld van Santa Martha duurt ongeveer 3 kwartier en na het inchecken daar gaan we eerst even lekker wat eten met zijn allen. We eten op een terrasje aan zee, en dat op een vliegveld! Het smaakt ons goed en al snel kunnen we aan boord van onze airbus. Orlando vind die airbussen maar niets, want hij heeft teveel gekeken naar National Geografic Aircrash Investigation, waar vooral de airbussen regelmatig crashen. Gelukkig komen we na een uur veilig aan in Medellin. Op het vliegveld besluiten we met de bus te gaan ipv een taxi. Dat is veel goedkoper en de bus rijdt tot aan het centrum, vandaar nemen we een taxi. Het vliegveld van Medellin ligt op een berg en de busrit gaat dan ook via een prachtige weg alleen maar naar beneden. Medellin ligt in een dal en de weg duurt ongeveer 3 kwartier. We worden uiteindelijk afgezet in het centrum. Op het moment dat we uit willen stappen worden we aangesproken door een Colombiaan die ons in het engels waarschuwt dat we op moeten letten in deze buurt met onze spullen. We hadden volgens hem beter een taxi kunnen nemen vanaf het vliegveld. Komt hij lekker op tijd mee:-). We wilden eigenlijk samen met Geert een taxi delen, maar met 5 man in een kleine taxi gaat niet lukken. Overhaast besluiten we op te splitsen en allebei een eigen taxi te nemen. Een haastig afscheid dus, waar vooral Claudia het moeilijk mee heeft. Eenmaal veilig in de taxi vragen we de chauffeur hoe gevaarlijk het hier is. Hij wordt bijna boos, " mentiras, mentiras!". Leugens, het is hier helemaal niet gevaarljk! We zullen het misschien nooit weten. We zagen wel wat zwervers en lijmsnuivers op de stoep, maar niemand maakte aanstalte ons aan te spreken. We zullen het waarschijnlijk niet weten. De taxichauffeur klets intussen de oren van ons hoofd en wijst alles aan wat de moeite waard is om te gaan doen in Medellin. Een hele gezellige leuke vent! We vinden met gemak het Hostel en dat is weer een positieve verassing. Helemaal niet erg dat Torre 42 niet doorging! We hebben een ruime kamer met luxe badkamer en het is er brandschoon. We hebben onze koffers op de kamer gezet en zijn het hostel gaan verkennen. We zitten op de eerste verdieping en op de tweede is een gezamelijke ruimte met buitenterras en jacuzzi. Beneden is een keukentje met koelkast waar je zelf iets in kunt zetten en een koffiezetapparaat waar je zelf de hele dag koffie mag zetten.
Na deze ontdekkingstocht in Geohostel zijn we naar buiten gegaan om een restaurant te zoeken. Nou, dat was snel gedaan. Het barst in onze straat van de restaurantjes en barretjes. We zitten heel erg dicht bij Parque Lleras, wat het uitgaansgebied van Medellin is. We vonden een klein restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten. Even geen vis meer, maar lekkere lomito en mals als boter. Als toetje hadden we op aanraden van de eigenaar warme wafel met caramelsaus. Heerlijk! Nu zijn we terug in het hostel. Claudia kijkt een hondenfilm in het spaans en Orlando luisterd muziek. Wij drinken een bakje koffie en zijn voldaan voor vandaag. Weer is alles verlopen zoals we hoopten!

• 13 Juli 2012 - 05:53

Hans En Ellen:

Wat een mooi lokatie heeft het vliegveld van Santa Marta he? Zo mooi aan de caribische zee. We zijn benieuwd nar jullie ervaringen in Medellin. Gisteravond kwamen onze Colombiaanse buren langs. Zij hadden vrienden over vanuit Bogota. Samen met hen hebben we Aquadiente gedronken. Heel even wanen we ons weer in Colombia. We kijken uit naar de rest van jullie verslagen. Liefs Hans, Ellen, Yohan en Brayan

• 13 Juli 2012 - 07:21

Sandra En Rene:

Weer back in town? Wat n giga stad zeg! Best even wennen na wat daagjes natuur. Maar ook weer even lekker onder de mensen. En schone kleren, of is alles gebleekt en 2 maten kleiner haha! Zo te lezen eten jullie wel zeer gezond deze vakantie, fruit, vis...
    Onze camper is klaar en wij gaan vannacht vertrekken richting de zon! Waarschijnlijk t gebied van de katharen en Pyreneeën verkennen, lekker rondtrekken. Niks gereserveerd, we stoppen pas als de zon schijnt. Ben benieuwd! Kan alleen met mijn gsm op de wifi dus waarschijnlijk even stilte vanuit onze kant. Geniet er van en ik lees de verhalen anders nog wel wanneer we terugkomen! Greetz!

• 13 Juli 2012 - 13:48

Tamara:

Mooie foto's telkens weer, ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. Ben benieuwd of je Roel nog ziet/spreekt in Medellin.

Groetjes Tamara

• 13 Juli 2012 - 14:23

Marjolein:

Hey Tamara, ik had Roel net aan de telefoon en hij komt ons morgen om 9.30 uur ophalen. Ik weet nog niet wat we gaan doen, maar dat komt vast goed! Je leest het zondagmorgen.