Dagje Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dagje Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dagje Medellin

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

14 Juli 2012 | Colombia, Medellín

Het ontbijt was vanmorgen al iets beter. We kregen een empanada met kip en groente met daarbij twee kleine appelflapjes met jam. Aangevuld met ons eigen sap en toast hadden we een goed ontbijt. Al snel na het ontbijt werden we opgehaald door Roel. Roel is een vriend van een ex-collega die vanaf 2003 in Medellin woont en ons zijn stad wel wilde laten zien. Als eerste zijn we naar het centrum gegaan, naar Plaza Botero. Dit is een mooi plein voor een prachtige kerk en staat vol met beelden van Botero. Ook staat hier het museum van Botero met beelden een schilderijen, maar daar kunnen op dit moment de kinderen niet echt warm voor lopen. Botero is een kunstenaar, geboren in Medellin en waarschijnlijk de enige nog levende kunstenaar die rijk is geworden van zijn kunst. Meestal gebeurt dit pas als een kunstenaar is overleden. De beelden die we zagen waren prachtig! Op het pleintje hebben we nog even wat gedronken en zijn toen verder gewandeld via de binnenstad naar Plaza de la Luz. Plein van het licht. Hier staan hoge palen die 's avonds verlicht zijn. Het contrast van de prachtige oude gebouwen en het splinternieuwe moderne gedeelte van Plaza de la Luz is groot. Medellin heeft vele gezichten en dat maakt de stad heel mooi. Tussen de verkoopstalletjes, tafeltjes, stoeltjes lopen we terug via Plaza Bolivar. Ook hier is het weer prachtig. Onderweg kopen we een mooie Colombiaanse rok en blouse voor Claudia.
Na de stad rijden we naar Pueblito Paisa, dit is een nagemaakt typisch dorpje uit Antioquia, de provincie hier. Het ligt bovenop een bergje met prachtig uitzicht op de stad. We lopen wat rond in het dorpje en lunchen daar ook. Natuurlijk eten van Medellin, Bandeja Paisa, nou ja, Toon dan. Ik kan nog steeds niet veel eten en de kinderen hadden een perro calliente (hotdog) en hamburger. We aten op een balkonnetje met uitzicht op het dorpje.
Na de lunch zijn we verder gereden naar Envigado, een dorpje dat tegen Medellin aan ligt. Er was feest op het marktplein met muziek en kraampjes. We parkeerden de auto en toen we goed en wel op het plein waren begon het te regenen. Zodra de eerste druppels vallen lijkt alles te verdwijnen. Kraampjes zijn ineens leeg en mensen gaan schuilen. We zijn dus niet te lang gebleven en toen verder gereden naar winkelcentrum Santa Fe. Dit is "the place to be" als het regent. Iedereen gaat dan de winkelcentra opzoeken. Santa Fe heeft een open dak, wat ze dicht kunnen maken. Het winkelcentrum is ultramodern en weinig winkelcentra in Nederland kunnen hier aan tippen. Alle bekende merken zijn aanwezig en het bebouw is prachtig. Wat opvalt is dat mensen hier komen op rond te wandelen, een ijsje te eten of tv te kijken op een scherm. De winkels zijn erg leeg en je ziet bijna geen mensen met tasjes rondlopen. Hoe dit rendabel kan zijn is een grote vraag!
Intussen is het al bijna 6 uur en gaan we terug naar ons hostel. We hebben een superdag gehad met Roel en hij heeft ons veel kanten van Medellin laten zien. We hebben in ons hostel gegeten met crackers, chips, taost met jam en thee. We hadden geen van allen zin om uit eten te gaan en zaten nog vol van de lunch. Een lekker rustig avondje en maar weer vroeg naar bed.

• 15 Juli 2012 - 11:48

Tamara:

He familie Raaijmakers,

Leuk om te lezen dat Roel jullie een dagje heeft rondgeleid door "zijn" Medellin! En grappig om hem op de foto te zien, het blijft toch een vreemde eend in de bijt daar, zo'n lange Hollander tussen die relatief kleine Colombianen.

Fijne reis nog en mocht je hem nog zien, doe hem dan zeker de groeten vanuit Schijndel!

Groetjes Tamara

• 15 Juli 2012 - 11:58

Reinier En Astrid:

Hee hallootjes , hier ins eerste berichtje vanaf het wifi terras in bedoin. Meddellin ziet er heel anders uit dan de kust..ff wennen..wel fijn zo n Nederlandse gids. Wij zitten hier heerlijk hebben een mooie plek en het sanitair valt reuze mee. Eerste indruk is goed, al waait vandaag de mistral hier behoorlijk. Groetjes vanuit frankrijk.

• 15 Juli 2012 - 19:45

Astrid & Semmy:

ik geniet van jullie reisverslagen waan me op sommige momenten daar!!!!!
    heerlijk heerlijk heerlijk om alles te lezen ik hoop dat alles nog naar wens mag verlopen en de foto's superrrrr en die zwerfdieren ja orlanda blijft moeilijk om je daar van af te wenden ik kan het ook nooit,en ik weet is anders daar maar toch!!!!!! have fun
    grt en een dikke kuzzzz van ons ...astrid en semmy.... i will follow