Reisdag Medellin- Pereira - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Reisdag Medellin- Pereira - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Reisdag Medellin- Pereira

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

17 Juli 2012 | Colombia, Pereira

Vanmorgen zijn we rond 9.30 uur richting busstation gegaan met de taxi. We wisten de bustijden al en we hoefden niets te reserveren. Aangekomen vonden we vrij snel het loket van Flote Occidental en konden we de kaartjes kopen. Deze waren nog geen 15,- euro per stuk voor 5 uur reizen. Dat doen we ze in Nederland niet na! We kregen gelijk met de tickets de stoelnummers en het busnummer. Alles spreekt voor zich. We hadden een luxe bus met heel veel beenruimte en een soort van steward die uitleg gaf. Toen we eenmaal reden begon hij kotszakjes uit te delen en later dekentjes. We waren dus voorbereid. De eerste 2 uur reden we dwars door de Andes met alleen maar bochten. Vandaar de zakjes. We konden het binnenhouden maar filmen en fotograferen lukte niet zonder ziek te worden. We hebben bijna in de wolken gereden, zo hoog. Ook over bergkammen met afgrond aan beide kanten van de weg, heel eng! De weg was ongelofelijk mooi en hoog, al keek je alleen maar de diepte in. De chauffeur presteerde het dan ook nog om vrachtwagens in te halen. Na twee uur werd het bochtenwerk iets minder en konden we een film kijken op het scherm. Die leidde ons even af van de lange reis. Uiteindelijk hebben we 5 uur gereden, maar het viel reuze mee door het prachtige uitzicht. We hadden niet willen vliegen, zo mooi was het!
Op het busstation hebben we cesar gebeld en die kwam ons ophalen. Er zat ook nog een Italiaans stel in de auto, die ook logeren op de fina. Zij krijgen morgen hun zoon van 8 jaar. Spannend! Verder zit er nog een Amerikaanse mevrouw met een meisje van 2.
Vanavond hebben we heerlijk gegeten op de finca en de kinderen hebben heerlijk gespeeld. Het speelgoed ligt al overal, heerlijk even die vrijheid voor Orlando en Claudia.
Morgen maar een lekker rustdagje!

• 18 Juli 2012 - 05:02

Hans:

Leuk om weer "thuis" te zijn ? Doe ze daar maar de groeten van ons
    Veel plezier daar het is een genot om jullie verhalen elke dag te lezen
    Gr
    Hans

• 18 Juli 2012 - 12:19

Linda Simonetti:

Ohh...ik heb nu al heimwee, terwijl Cartagena nu ook heel leuk is. Geniet van de vrijheid van de finca, het lekkere eten en de lieve mensen daar en vergeet ze van ons niet te groeten!
    Groetjes Ben, Linda en Michael