Dagje Finca - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Dagje Finca - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Dagje Finca

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

18 Juli 2012 | Colombia, Pereira

Vandaag hadden we een lekker rustdagje na al het gereis van de afgelopen tijd. We zijn dus lekker op de finca gebleven en genoten van de rust, geluidjes en vogeltjes in alle kleuren van de regenboog. In de ochtend kwam er een delegatie van het ICBF (kinderbescherming) om een jongetje van 8 jaar naar zijn nieuwe Italiaanse ouders te brengen die hier ook verblijven. Mooi om dit weer eens van een afstandje te mogen bekijken. Verassing hier bij was dat buiten de Defensora ook Non Amparo erbij was. Deze non heeft vroeger ook nog voor Claudia gezorgd. Ze was dan ook erg verrast Claudia (Claudita) te zien. Onverwacht maar erg leuk!
De rest van de dag hebben we doorgebracht met lezen, spelen, zwemmen en vooral doen waar we zin in hadden. Het was lekker warm, dus dat was heerlijk relaxen. Orlando en Claudia hebben het helemaal gevonden met Golden Retriever Coco, die vreselijk eigenwijs is. Aan het eind van de middag hebben ze ook nog met Isabella gespeeld. Een meisje van 2 wat sprekend lijkt op Iep. Heel klein en fragile en haar manier van bewegen en praten is precies als Iep. Heel schattig! Ze hebben samen mandarijntjes gegeten die Claudia had gevonden onder de mandarijnenboom.
Vanavond hebben we weer heerlijk gegeten al moeten we wel weer wennen aan alle beestjes. Tijdens de maaltijd vloog er een dike zwarte kever in mijn eten en verder zwaaien we wat af tijdens het eten om de muggen en vliegjes weg te wapperen. Het eten smaakt er gelukkig niet minder om.