Nog even bijkomen - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu Nog even bijkomen - Reisverslag uit Pereira, Colombia van Fam Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Nog even bijkomen

Door: Fam

Blijf op de hoogte en volg Fam

19 Juli 2012 | Colombia, Pereira

Na een heerlijk ontbijtje konden we vandaag weer rustig aandoen. We moeten Cesar een beetje delen en vandaag moest de Amerikaanse mevrouw met haar dochter gaan tekenen bij de rechtbank en daarna door naar Bogota. Cesar had het dus druk. We zijn dus lekker gaan zwemmen en om 10 uur hebben we geskyped met opa en oma Caravan. Dit was de eerste keer en het was wel heel fijn om ze ( en tante Gerrie) weer even te spreken. We hebben met de ipad een beetje van de finca laten zien en Claudia heeft hond Coco vol trots laten zien. De rest van de dag hebben we weer lekker genikst. De kinderen hebben nu twee nederlandse kinderen om mee te spelen. Een jongen van 10 en een meisje van 14 jaar. Het klikt goed en ze hebben de grootste lol in het zwembad. Vanmiddag heeft een meneer de pony Gregoria opgezadeld en zijn alle kinderen op de pony geweest. In het begin liep ik mee om te kijken hoe de pony het deed, maar al snel konden ze zelf rondwandelen met Gregoria. Toen niemand meer wilde rijden heeft Claudia een paar rondjes gelopen met de pony alsof ze een hond uitliet. Coco liep ook gezellig mee en Claudia was helemaal in haar nopjes met haar dierenbende.
In de middag kwam er weer een kudde van een soort van kippen voorbij gewandeld, dit was gisteren ook zo. Vreemde beesten maar wel grappig. Verder hebben we vandaag eekhoorntjes gezien in de mangoboom en weer heel veel vogeltjes die heel moeilijk te vangen zijn voor de camera.
Aan het eind van de middag ben ik nog even met Cesar en het andere nederlandse stel naar de supermarkt geweest om vanalles in te slaan. Ze hebben hier echt hele grote luxe supermarkten en shoppen is dus geen straf. Na het avondeten zijn we nog even bij Estella en Cesar geweest om een kadootje te brengen en heel de familie was er. Het was heel erg gezellig en we hebben volop gekletst, waardoor de kinderen weer te laat in bed lagen, we proberen het morgen gewoon weer.

• 20 Juli 2012 - 07:23

Hans En Ellen:

Wat heerlijk dat je nu ook gewoon een paar dagen niks hoeft te doen. Bij ons is die tijd nu ook aangebroken. De jongens hebben gisteren hun laatste schooldag gehad. Hun versleten rugzakken liggen inmiddels in de container. Voorlopig even geen school. Ze zeggen dat het weer ook beter gaat worden, dus dat is mooi. Het leek hier afgelopen week wel herfst. Yohan en Brayan vonden de foto van Orlando met Coco erg leuk. De jongens speelden vorig jaar ook met de hond. Veel plezier op de finca. Liefs Hans en Ellen en de jongens